Методична робота
За організацію методичної роботи з педкадрами у закладі відповідає вихователь-методист – Пархоменко Оксана Григорівна. У закладі функціонує спеціально обладнаний методичний кабінет, який суміщений з кабінетом практичного психолога. Методичний кабінет є центром методичної допомоги педагогічним працівникам дошкільного закладу та поширення психолого-педагогічних знань серед батьків щодо розвитку, виховання та навчання дітей дошкільного віку; діяльність його скеровує вихователь-методист. Робота методичного кабінету організовується з урахуванням вимог Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», відповідно Типового положення про атестацію педагогічних працівників України та інших нормативно-правових актів.
У методичному кабінеті зосереджено велику кількість методичної літератури, посібників, демонстраційного наочного матеріалу, необхідних для ефективної організації навчально-виховного процесу з дітьми. З метою забезпечення вільного доступу і орієнтування у наповненні методичного кабінету його матеріали групуються за окремими розділами та видами роботи з дітьми, відповідно складеної картотеки; ведеться їх чіткий облік. Наповнення методичного кабінету відповідає таким вимогам як інформативність та змістовність, доступність, сучасність, естетичність тощо.
Матеріали методичного кабінету систематично поновлюються.
МЕТОДИЧНІ ПОРАДИ
6 правил, як сподобатись людям
- Щиро цікавтеся іншими людьми.
- Посміхайтеся.
- Пам’ятайте, що ім’я людини – це найсолодший та найважливіший для неї звук будь-якою мовою.
- Будьте гарним слухачем. Заохочуйте інших говорити про самих себе.
- Говоріть про те, що цікавить Вашого співрозмовника.
- Навіюйте Вашому співрозмовникові усвідомлення його значущості та робіть це щиро.
12 правил, дотримання яких дозволяє схилити людей до Вашої точки зору
1. Єдиний спосіб отримати гору в суперечці – це ухилитися від неї.
- Виявляйте повагу до думки Вашого співрозмовника. Ніколи не кажіть людині, що вона не має рації.
- Якщо Ви не праві, визнайте це швидко та рішуче.
- З самого початку дотримуйтеся дружелюбного тону.
- Примусьте співрозмовника відразу ж відповісти Вам «так».
- Нехай більшу частину часу говорить Ваш співрозмовник.
- Нехай Ваш співрозмовник вважає, що ця думка належить йому.
- Щиро намагайтеся дивитися на речі з точки зору Вашого співрозмовника.
- Ставтеся співчутливо до думок та побажань інших.
- Прагніть до більш благородних мотивів.
- Драматизуйте свої ідеї, подавайте їх ефективно.
- Кидайте виклик, зачіпайте за живе.
28 лютого 2014 року на базі закладу відбулося засідання міського методичного об’єднання інструкторів з фізичної культури на тему «Навчання дошкільників елементів самострахування під час занять фізичними вправами» за таким планом:
- Перегляд практичного заняття з фізкультури у старшій групі (інструктор з фізкультури Скиба О.І., вихователь Сюч Є.І.)
- Презентація дошкільного навчального закладу № 17 (вихователь-методист Пархоменко О.Г.)
- Виступ інструктора з фізкультури з власного досвіду роботи в даному напрямку (Скиба О.І.)
- Методичні поради з теми для інструкторів з фізкультури (виступ керівника МО Телінгер М.С., вихователя-методиста ДНЗ № 20)
- Підведення підсумків засідання, анкетування присутніх (Телінгер М.С., Понго Л.Є.)
Під час заняття старші дошкільники вправлялися у виконанні незвичних вправ, спрямованих на вироблення навичок самозахисту: «Захисти своє обличчя», «Високий місток», «Літачки», «Перекати вперед і назад», «Не зіткнись із перешкодою» та стрибків на батуті з метою формування вмінь дбати про власну безпеку й запобігати травматизму.
Після перегляду заняття присутні мали змогу отримати інформацію про єдиний угорськомовний дошкільний заклад, який функціонує в м. Мукачеві; отримати цікаві методичні рекомендації й настанови від керівника МО; переглянути виставку методичних посібників та в анкетах, запропонованих до заповнення, висловити свої думки щодо роботи методичного об’єднання інструкторів з фізичної культури у поточному навчальному році і поділитися планами на майбутнє.
26 березня 2014 року в закладі відбулося засідання педради на тему "Народознавство у дошкільному закладі" з порядком денним:
1. Обговорення переглянутих занять.
2. Використання елементів етнопедагогіки у роботі з малюками.
3.Морально-етичне виховання молодших дошкільників засобами народної педагогіки.
4. Особливості ознайомлення дошкільників з рідним краєм.
5. Вивчення державних та народних символів.
Рішення
1. В повсякденній роботі з малюками, на заняттях використовувати як угорське, так і українське художнє слово.
Постійно
2. Кожному вихователю зробити добірку художніх творів для використання в роботі з дітьми своєї вікової групи.
До 01.06.2014
3. Забезпечити в кожній віковій групі відповідне ігрове розвивальне середовище з метою належної організації роботи з народознавства.
До 15.08.2014
4. Опрацювати розділ комплексної освітньої програми «Дитина в дошкільні роки» «Елементарні історико-географічні уявлення» для ефективної організації роботи з дітьми в даному напрямку.
До 01.09.2014
10 квітня 2014 року у дошкільному закладі було проведено чергове у цьому навчальному році засідання методичного об’єднання вихователів старших груп з питань безпеки життєдіяльності, що відбулося в рамках організованого в освітніх закладах «Тижня безпеки дитини».
Вихователь старшої групи Сюч Єва Іванівна продемонструвала учасникам засідання практичне заняття з дітьми з основ безпеки життєдіяльності, під час якого використала велику кількість різноманітних завдань: що стосуються безпеки в побуті (правила поводження з електроприладами, косметичними і пральними засобами, лікарськими препаратами, інструментами, з гострими та колючими предметами); у природному довкіллі (правила поведінки з дикими та свійськими тваринами, під час грози); на дорозі (види дорожніх знаків, їх назви та призначення); на ігрових майданчиках, на вулиці (безпечні місця для ігор). Під час заняття дошкільнята переглянули цікавий мультфільм із серії «Уроки обережності тітоньки Сови» на тему «Опіки», обговорили його зміст.
З метою закріплення знань та підведення підсумків заняття вихователь запропонувала дітям виконати кілька тестових завдань в малюнковій формі («Хто з дітей правильно поводиться з незнайомцем», «Хто з дітей правильно поводиться у ліфті», «Хто з дітей вибрав безпечний електроприлад», «Обведи предмети, якими можна порізатися»)
Наприкінці засідання керівник МО Лойко Т.М., вихователь-методист ДНЗ № 34, дала методичні настанови щодо організації та проведення «Тижня безпеки дитини» у дошкільному закладі відповідно комплексної освітньої програми «Дитина в дошкільні роки»; методист з дошкільної освіти Пархоменко О.Г. детально зупинилася на змістовому наповненні «Тижня безпеки дитини», його плануванні згідно нормативних документів.
Рішення
- Опрацювати комплексну освітню програму «Дитина в дошкільні роки» в частині змісту роботи з дітьми з основ безпеки життєдіяльності.
- В процесі організації роботи з безпеки життєдіяльності не обмежуватися тільки проведенням занять.
- Забезпечувати відповідне змістове наповнення Тижня знань з основ безпеки життєдіяльності відповідно пори року.